Over ons

Welkom Op de site van HSV Ons Genoegen te Enkhuizen, Onze vereniging is te vinden aan het verlengde van het Witte Hert te Enkhuizen achter de vuilstort. De vereniging is opgericht op 14 maart 1924. onze vereniging beschikt over een eigen water van ca. 4 hectare. Hier kan u vissen op bijvoorbeeld karper, snoek, witvis, snoekbaars, baars, zonnebaars, meerval noem het maar op.

Het afgelopen jaar heeft voor een groot deel in het teken gestaan om de jeugd/kweekvijvers verder te ontwikkelen. Er zijn vissen uitgehaald welke al een lengte van 45cm of meer hadden bereikt. Ook zijn er weer jonge vissen in uitgezet welke hopelijk lekker uitgroeien. Er zijn verschillende wedstrijden gehouden die druk bezocht waren. De karper wedstrijd welke door onze vereniging is georganiseerd was weer een succes. Deze zullen wij dan ook jaarlijks laten terugkeren.
Johan Treffers heeft een dag georganiseerd bij ons in de put voor de jeugd. Ook heeft hij een weekend de put gebruikt voor een viswedstrijd.Maar ook dit jaar heeft het bestuur niet stilgezeten al lijkt het misschien minder dan de voorgaande jaren. Niets is minder waar. Afgelopen jaar is het bestuur hard in de weer geweest met de gemeente Enkhuizen voor nieuwe beschoeing in de Tocht. Gelukkig kunnen wij dan ook zeggen dat over de hele lengte van onze put de beschoeing vanuit de gemeente vernieuwd wordt. Maar dat is nog niet het enige. Ook wij gaan beginnen om alvast een gedeelte van de beschoeiing in de put en het boothuisje te vernieuwen. De financiĆ«le middelen om dit in zijn geheel te doen zijn er helaas niet. Daarom wordt er in Maart gestart met een Crowd-fundings actie. Hopelijk kunnen wij hier de laatste middelen vandaan halen om het laatste stuk van de put mee te doen. Zoals jullie dus zien heeft het bestuur niet stilgezeten alleen valt het op dit moment minder op.

Het bestuur wenst iedereen weer een fijn visseizoen toe.

Wij zien U graag op de Put
Het bestuur van H.S.V. Ons Genoegen