Ledenvergadering

Zondag, 18 december 2016

Het is weer zo ver dinsdag 10-jan-2017 is de ledenvergadering. Kom gezellig langs om te luisteren naar wat er gedaan is aan de put en wat we gaan doen. Ook kan u zelf u mening laten weten! we starten om 19:30u. en we sluiten af met een borreltje. achter de link staat de notulen van vorig jaar.

Notulen Ledenvergadering 11 januari 2016

Opening 20:00 door de voorzitter en heet iedereen hartelijk welkom.
Aanwezig 4 bestuursleden en 16 leden.
Rutger was afwezig zonder afmelding.
5 leden hebben laten weten niet aanwezig te zullen zijn.
Als eerste 1 minuut stilte i.v.m. het ontvallen van diverse visvrienden in 2015

Ingekomen post of mail is er nagenoeg niet. Dit punt is dan ook geschrapt.

De notulen van 2015 zijn akkoord bevonden.

De voorzitter Willem Laan geeft aan te stoppen met zijn werkzaamheden.
Hij is vanaf 2000 tot 2003 begonnen als penningmeester en sinds 2003 tot heden voorzitter geweest.
Willem geeft aan met een goed gevoel de vereniging te verlaten na wat er het afgelopen jaar allemaal is gebeurd. Tevens is hij blij dat de grond aan de oostkant plotseling weer terug is bij de vereniging.

Het verslag van de penningmeester is duidelijk en overzichtelijk.
De kas wijst voor zich en is geheel uitgewerkt. Martien geeft nog extra uitleg over de inkomsten en uitgaven.Tevens is er al een begroting gemaakt waarin de sloop van de kantine de bestrating van 350 m2 de inbraakvrije container en de 3 units als nieuw clubgebouw al in zijn meegenomen.
Martien gaat nog in gesprek met Prorail voor het eventueel het plaatsen van hekwerk bij het spoor.

De kascontrole is uitgevoerd door Gerard en Lies en zijn akkoord bevonden. Er zijn geen op of aanmerkingen.

Het voorstel tot het verlenen van decharge aan het bestuur is goed bevonden.

Bestuursverkiezing. Zoals eerder vermeld stopt Willem Laan als voorzitter/secretaris. Martien, Wilma, Gerard en Rutger zijn herkiesbaar. Joost Kieft heeft zich kandidaat gesteld als nieuwe voorzitter/secretaris.
Dit alles wordt goedgekeurd door de aanwezige leden. Joost Kieft zal tevens als Sitemaster fungeren.
Martien neemt even het woord om Willem te bedanken voor zijn inzet.

Alle rommel langs en in de put is opgeruimd er zijn bouwhekken geplaatst zodat de nieuw aangelegde parkeerplaatsen niet worden stuk gereden. Als eerste moet de brug weer netjes worden en dan langzaam verder opbouwen. Gerard is BOA en loopt regelmatig langs de put om vandalisme tegen te gaan. Er wordt nog steeds gezocht naar vrijwilligers om controle te lopen. Ook wordt er gedacht om een WhatsApp groep op te zetten voor betere controle. Op 22 december 2015 zijn er 60 karpers in de put uitgezet. Dit is te zien op de site. Het onderzoek naar de meervallen is nog in volle gang. De opblaasvissen hebben zeker effect op de aalscholvers er zijn er beduidend minder. Het Karperproject van Sportvisserij mid-west voor het uitzetten van spiegelkarpers in de put ( wat wij hebben gewonnen )loopt nog. Het inbrengen van de put bij de federatie houden wij aan. Niet iedereen is hier blij mee i.v.m. drukte, maar er zijn meer voordelen dan nadelen. Hier gaat iedereen mee akkoord. Er wordt gevraagd of het mogelijk is om tijdens de sluiting van de put misschien een forel dag of roofvisdag te kunnen houden. Hier zal nader overleg over worden gepleegd.

Voor de nieuwe kascontrole zijn Gerard Schermer en Ferry Elbers verkozen, als reserve Bas Kieft.

De prijzen voor volgend jaar zijn hetzelfde gebleven, voor 2018 gaan de vergunningen € 2,50 omhoog.
en de jeugdkaart wordt € 3,- goedkoper per 2017.

De begroting voor het komende jaar was al door Martien meegenomen in zijn verslag.

Tijdens de rondvraag wordt er gevraagd of het mogelijk is om de nachtvisdagen in te korten het merendeel is het daar niet mee eens. Het blijft dus gewoon maximaal 5 nachten aan één. Hopelijk wil men in het komende jaar wel gevangen vissen doormailen zodat deze op de site kunnen worden geplaatst. Alle informatie zal vanaf heden per e-mail gebeuren, daarom moet iedereen zijn e-mailadres doorgeven.
Bas Kieft wil zich bezig gaan houden om de jeugd weer aan te trekken en dingen voor ze te gaan organiseren. Hij wordt hiervoor uitgenodigd bij de volgende bestuursvergadering.

Volgende ledenvergadering Dinsdag 10 januari 2017 in de nieuw Doelen te Enkhuizen ?.

Sluiting 22:00 uur